艢wietlica szkolna


Sadzimy wiosenne kwiaty

 

 

 

 

 


Robimy gofry 馃檪


Lubimy tak膮 pogod臋!


WIELKANOCNE KURCZAKI

CHWILA RELAKSU – G艁UCHY TELEFON


ZIMOWE BA艁WANKI

 

 

 

 

 


Czapki sportowc贸w

 


Zabawa w 艣wietlicy


Zimowe spacery w 艣wietlicy

 

 


KONKURSY 艢WIETLICOWE W I SEMESTRZE

W pierwszym semestrze uczniowie mieli mo偶liwo艣膰 wzi臋cia udzia艂u w czterech konkursach 艣wietlicowych:

  1. 鈥濿arszawa 鈥 miasto klimatyczne鈥 – przedstawienie za pomoc膮 fotografii ulubionych miejsc charakterystycznych dla dzielnicy Weso艂a
  2. 鈥濳oty鈥 鈥 prace plastyczno techniczne, kt贸re zosta艂y wykorzystane do dekoracji zabawy andrzejkowej.
  3. 鈥濨ombka choinkowa鈥 鈥 prace techniczne wykonane z pomoc膮 rodze艅stwa i rodzic贸w
  4. 鈥濲ak chcia艂bym sp臋dza膰 czas z dziadkami鈥? 鈥 prace plastyczne z okazji Dnia Babci i Dziadka

Wszyscy uczniowie bior膮cy udzia艂 w konkursach otrzymali nagrody.

Du偶ym zaskoczeniem okaza艂a si臋 liczba uczestnik贸w bior膮cych udzia艂 w rodzinnym konkursie na 艣wi膮teczn膮 bombk臋 oraz bardzo wysoki poziom wykonanych prac, co spowodowa艂o trudno艣ci z przydzieleniem nagr贸d. Bardzo trudno by艂o wybra膰 trzy pierwsze miejsca, dlatego w trakcie szkolnych jase艂ek wszyscy uczestnicy otrzymali tak膮 sam膮 nagrod臋 oraz dyplom. Natomiast po d艂ugich debatach Krystian Kufel, Micha艂 Obarski oraz Antonina Tokarczyk otrzymali dodatkow膮 ma艂膮 gratyfikacj臋 za szczeg贸lnie wyr贸偶niaj膮ce si臋 prace.

Przez kilka pierwszych tygodni w ka偶d膮 艣rod臋 w trakcie zaj臋膰 zespo艂u wokalnego by艂y organizowane quizy z zakresu wiedzy og贸lnej. Uczniowie podzieleni na grupy zr贸偶nicowane pod wzgl臋dem wiekowym odpowiadali na pytania o r贸偶nym poziomie trudno艣ci. Po zako艅czeniu otrzymywali drobne nagrody.

Agnieszka Bartniak

 


KILKA S艁脫W O NASZEJ 艢WIETLICY鈥

艢wietlica szkolna, jako wewn膮trzszkolna instytucja opieki i wychowania, wspomaga i uzupe艂nia prac臋 szko艂y we wszystkich jej zakresach, tj.:
1. w zakresie opieki 鈥 w ramach kt贸rej zaspokaja podstawowe potrzeby dzieci, takie jak bezpiecze艅stwo, akceptacja, rado艣膰 oraz zapewnia warunki sprzyjaj膮ce zdrowiu i prawid艂owemu wzrastaniu.
2. w zakresie wychowania 鈥 wywieranie takiego wp艂ywu na dzieci, aby powodowa膰 pozytywne, prowadz膮ce do osi膮gni臋cia samodzielno艣ci zmiany w ich osobowo艣ci, w tym troska o dobre relacje tak aby dzieci mog艂y zbiera膰 pozytywne do艣wiadczenia spo艂eczne maj膮ce znacz膮cy wp艂yw na ich r贸wie艣nicze funkcjonowanie.
3. w zakresie dydaktyki 鈥 na terenie 艣wietlicy polega na wspomaganiu dydaktycznych zada艅 szko艂y, kt贸re sprowadzaj膮 si臋 do poszerzania wiedzy uczni贸w, kszta艂towania r贸偶nego rodzaju umiej臋tno艣ci.
4. w zakresie oddzia艂ywa艅 profilaktyczno-terapeutycznych 鈥 czyli takich aktywno艣ci, kt贸re zapobiegaj膮 utrwalaniu nieprawid艂owych wzorc贸w, a w stosunku do pewnej grupy wspomagaj膮 budowanie prawid艂owych proces贸w; dotycz膮 one dzieci z zaburzonymi funkcjami psychomotorycznymi, problemami emocjonalnymi i spo艂ecznymi, dzieci z niepe艂nosprawno艣ciami, chorobami somatycznymi.
Czas sp臋dzany na 艣wietlicy przez naszych uczni贸w to czas tw贸rczy. Dzieci pod okiem nauczycieli odrabiaj膮 lekcje, uczestnicz膮 w r贸偶nego rodzaju zaj臋ciach dydaktycznych . Wychowawcy 艣wietlicy bior膮 tak偶e aktywny udzia艂 w promocji czytelnictwa w艣r贸d dzieci . Nasza szko艂a uzyska艂a w ubieg艂ym roku szkolnym tytu艂 ZACZYTANEJ SZKO艁Y . Uczniowie maj膮 k膮cik czytelniczy , czytaj膮 na g艂os lub po cichu ,w szkole dzia艂a biblioteka szkolna.
Staramy si臋, aby czas sp臋dzony w 艣wietlicy w pe艂ni spe艂nia艂 oczekiwania Rodzic贸w i aby mogli oni po odebraniu dzieci ze szko艂y sp臋dzi膰 reszt臋 dnia rodzinnie i spokojnie bez nadmiernego obci膮偶enia odrabianiem lekcji i innymi obowi膮zkami szkolnymi.
W czasie godzin 艣wietlicowych odbywaj膮 si臋 tak偶e liczne zaj臋cia dodatkowe wybrane z katalogu szkolnego.
Plac szkolny umo偶liwia te偶 wypoczynek na 艣wie偶ym powietrzu.